Вікторія Довжик: Ми шукаємо і знаходимо можливості для справді важливих речей

Проект ухвали комунальної установи Інклюзивно-ресурсного центру Залізничного району Львова – погоджено!

Фото: НУШ

“Це було справді важливо – такі центри уже створені в п’яти інших районах, тепер – і в цьому, – розповідає депутатка фракції «Об’єднання «Самопоміч» Вікторія Довжик. –  Новий центр ми плануємо розмістити у СЗШ № 60. У вільних приміщеннях вже розпочалися ремонтні роботи. До слова, також активно тривають ремонтні роботи в інших освітніх об’єктах міста. Депутати підтримали запропоновані управлінням освіти перекидки коштів, необхідні для їх проведення чи завершення”.

Інклюзивно-ресурсний центр буде займатиметься потребами і організаціє навчального процесу,  надаватиме психолого-педагогічну та консультативну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, їхнім батькам та педагогам. 

“Відкриття ще одного ІРЦ дасть можливість охопити корекційно-розвитковими послугами більшу кількість дітей з інвалідністю, які зараз навчаються та виховуються у закладах освіти міста. Це можливість якісного розвитку інклюзії”

Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте Закон України “Про освіту” визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”. Тобто до категорії таких осіб можуть підпадати не тільки учні з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, особи, які здобувають спеціалізовану освіту та/або можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів, учні з особливими мовними освітніми потребами (наприклад, ті, які здобувають загальну середню освіту мовами, що не належать до слов’янської групи мов) тощо.

“Кожна школа за своєю філософією повинна бути інклюзивною. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу, – переконана Оксана Рубай, член постійної комісії із питань гуманітарної політики, депутатка фракції «Об’єднання «Самопоміч» Оксана Рубай. – Адже хвороба не дорівнює інвалідності, інвалідність – наявності особливих освітніх потреб (наприклад, особи із серцево-судинними захворюванням не мають цих потреб), особливі освітні потреби не означають захворювання або інвалідність (наприклад, люди з дислексією).

“Коли ми говоримо про створення інклюзивного освітнього середовища, ми не маємо на увазі лише відкриття інклюзивних класів, центрів  або забезпечення архітектурної доступності. Це і підвищення компетентності педагогічних працівників, а головне –  руйнування суспільних стереотипів щодо освіти таких дітей”, – підсумовує Вікторія Довжик.

Comments are closed.